8 ترفند برای ترک اعتیاد به اینترنت

8 ترفند برای ترک اعتیاد به اینترنت
8 ترفند برای ترک اعتیاد به اینترنت - تصویر 1

اگر ساعت‏های زیادی از وقت مفید و اوقات فراغت خودتان را پای اینترنت صرف می‏کنید، اگر جهت دانلود رایگان یا وبگردی تا نیمه شب بیدارید، اگر با دوستان‏تان در یاهو مسنجر قرار گذاشته‏اید تا ساعت‏ها چت کنید، اگر می‏خواهید در گروه دوستیابی که به تازگی عضو شده‏اید گشت‏زنی کنید تا دوستان بیشتری جذب کنید، اگر... هیچ بعید نیست که شما گریبانگیر پدیده‏ای به نام «اعتیاد به اینترنت» شده‏اید. به ویژه اگر می‏بینید اعضای خانواده برای سلامتی شما نگرانند و به هیچ یک از کارهای خود نمی‏رسید. همینطور هزینه زیادی را نیز قطعاً بابت سرویس اینترنت خود متحمل شده‏اید.



در این ترفند قصد داریم به معرفی 8 راهکار جهت ترک اعتیاد به اینترنت بپردازیم.


1- لحظه ‏ای با خود فکر کنید آیا صرف مدت زمان طولانی پای اینترنت به نفع شماست یا به ضررتان؟ و آیا هزینه آن مقرون به صرفه است؟ باور کنید مسنجرها همیشه آنلاین هستند، سرویس ‏دهنده ‏های دوست‏یابی و گروه ‏های دسته ‏جمعی همیشه هستند و بهتر هم خواهند شد، سایت‏های تفریحی همیشه برقرار خواهند بود و... .

2- به جسم و روان‏تان استراحت بدهید. استفاده زیاد از رایانه چشمان شما را ضعیف، ناراحتی در قسمت‏های مچ دست، انگشتان، ستون فقرات و گردن و پاها را بیشتر می‏کند و رفتاری یک بُعدی و گوشه‏ گیر به شما می‏دهد و حتی اعتماد به نفس شما در زندگی اجتماعی را نیز دستخوش تغییر قرار می‏دهد. پس از هر 30 دقیقه کار با رایانه برخیزید و کمی راه بروید. برای استراحت دادن به چشمان‏تان، در محیطی روشن کار کنید و هنگام کار با رایانه هر 10 دقیقه به محلی خیره شوید، کمی پلک بزنید و بعد شروع به کار کنید.

3- برای اوقات فراغت خود برنامه‏ ریزی کنید و سعی کنید در این برنامه‏ریزی زمان استفاده از این��رنت را در اولویت‏های پایین‏تر قرار دهید.

4- با دوستان خود قرار ملاقات بگذارید و به تفریح‏های دسته‏ جمعی روی بیاورید. تفریح‏های دسته‏ جمعی باعث می‏ شود تا شما رفتار اجتماعی صحیح را جایگزین رفتار گوشه‏ گیری ناشی از حضور طولانی مدت در اینترنت کنید.

5- از اماکن دیدنی و تفریحی محل زندگی خود استفاده کنید، اما نه از روی گوگل ارث!

6- شب‏ها زود بخوابید. وقت خودتان را صرف دانلود رایگان نکنید تا صبح بتوانید با نشاط کامل به برنامه‏های اوقات فراغت خود برسید. اگر شاغل هستید شغل خود را به خاطر شب زنده‏داری اینترنتی به خطر نیندازید..

7- ورزش کنید. به باشگاه‏های ورزشی مراجعه و در یک رشته مورد علاقه ثبت ‏نام کنید. اگر نمی‏ خواهید هزینه‏ ای پرداخت کنید کمی نرمش و پیاده‏ روی کنید.

8- مطالعه کنید. جدیدترین کتاب‏ های مورد علاقه خود را از کتاب‏خانه ‏ها و کتاب‏فروشی ‏ها تهیه کرده و بخوانید. اما سعی کنید پیرامون کامپیوتر و اینترنت نباشند!


کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشا��ده سایت نشونه