کاهش وزن بعد از زایمان،این راههای کاهش وزن بعد از زایمان را حتما امتحان کنید!

یکی از عمده نگرانی‌های تازه‌مادران پس از دوره طولانی بارداری،کاهش وزن بعد از زایمان و حتی تناسب اندام است. خیلی از خانم‌ها تصور می‌کنند بارداری فرم طبیعی بدنشان را تغییر خواهد داد و گریزی از آن نیست.

 

هیچ زنی نیست که بعد از مادر شدن، به فکر اضافه وزنش و کاهش وزن بعد از زایمان نباشد. همه تازه‌مادران این ترس را دارند که نتوانند به وزن قبلی خود برگردند. این اضافه وزن مادران را دچار استرس شدید می‌کند و شاید یکی از دلایل افسردگی بعد از زایمان همینکاهش وزن بعد از زایمان باشد.!

کاهش وزن بعد از زایمان و راههای کاهش وزن بعد از زایمان

کاهش وزن بعد از زایمان و راههای کاهش وزن بعد از ایمان 

خیلی از دخترهایی که تازه ازدواج کرده‌اند از حاملگی وحشت دارند که یکی از دلایل این وحشت به هم خوردن فرم طبیعی بدنشان بعد از حاملگی است.به همین دلیل هم با ناامیدی به زندگی ادامه داده و در صدد راهی برای رسیدن به وزن قبلی نیستند. حال آن که تا رسیدن به تناسب اندام راهی نیست.

البته رژیم گرفتن را در این دوران هرگز توصیه نمی‌شود. آنچه شما را در رسیدن به تناسب اندامو کاهش وزن بعد از زایمان کمک می‌کند، فقط تحرک و فعالیت‌ جسمانی در محدوده طبیعی است. بهتر است سلامتي فرزند خود را در ��لويت قرار داده و بعد از گذراندن دوران طلايي شيردهي كم كم به تناسب اندام خود بينديشند.

 

کاهش وزن بعد از زایمان و راههای کاهش وزن بعد از ایمان

 

برای کاهش وزن بعد از زایمان با رعایت این نکات موفق خواهید شد:

:: کاهش وزن بعد از زایمان:انجام فعالیت‌های سبک ورزشی پس از گذشت شش هفته از زایمان اشکالی ندارد. یک هفته پس از زایمان در صورتی که شما زایمان طبیعی داشته‌اید، می‌توانید ۳۰ دقیقه و سه بار در هفته پیاده‌روی کنید و ورزش‌های سبک انجام دهید. به تدریج و با افزایش قدرت بدنی می‌توان طول مدت و دفعات پیاده‌روی را افزایش داد.

 

کاهش وزن بعد از زایمان و راههای کاهش وزن بعد از ایمان

 

::اکاهش وزن بعد از زایمانگر زایمان شما به طریق سزارین بوده است شش تا هشت هفته صبر کنید. می‌توانید در خانه قدم بزنید زیرا این قدم‌زدن به بهبود زخم عمل جراحی شما کمک می‌کند. اما ورزش در بیرون از منزل را تا شش هفته به تاخیر بیندازید.

 

کاهش وزن بعد از زایمان و راههای کاهش وزن بعد از ایمان

 

::کاهش وزن بعد از زایمان به یاد داشته باشید که مفاصل و رباط‌های شما به مدت سه تا پنج ماه زمان می‌برد تا قدرت گذشته را پیدا کند. بنابراین از انجام ورزش‌های سنگین بپرهیزید.

 

کاهش وزن بعد از زایمان و راههای کاهش وزن بعد از ایمان

 

::کاهش وزن بعد از زایمان اگر می‌خواهید در کلاس‌های ورزشی شرکت کنید، حتی‌المقدور در کلاس‌هایی ثبت‌نام کنید که مربی ورزش با ورزش‌های پس از زایمان آشنا باشد.

 

کاهش وزن بعد از زایمان و راههای کاهش وزن بعد از ایمان

 

:: کاهش وزن بعد از زایمانورزش برای زنانی که تازه مادر شده‌اند بسیار خوب است حتی از بروز افسردگی‌های پس از زایمان جلوگیری می‌کند اما این ورزش‌ها چند ماه پس از زایمان نباید موجب خستگی و فشار زیاد شوند.

 

کاهش وزن بعد از زایمان و راههای کاهش وزن بعد از ایمان

 

::کاهش وزن بعد از زایمان انجام ورزش‌های سبک لگن و شکم بسیار مناسب است. بازگشت به شکل اولیه پس از زایمان طی چند روز هرگز اتفاق نمی‌افتد و تدریجی است و اغلب پس از سه ماه انجام بعضی ورزش‌های خاص، بدن مادر به وضعیت اولیه برمی‌گردد. با شروع ورزش‌های سبک و با پیاده‌روی‌های کوتاه‌مدت، عضلات کف لگن کم‌کم قدرت قبلی‌شان را به دست می‌آورند.

 

کاهش وزن بعد از زایمان و راههای کاهش وزن بعد از ایمان

 

::کاهش وزن بعد از زایمانشما می‌توانید پس از مراجعه به پزشک پس از شش هفته و اطمینان از سلامت خود، ورزش‌های کششی را شروع کنید. خوابیدن به پشت و انقباض عضلات شکم و لگن، چرخش کمر، خم‌شدن، بلندکردن پاها زمانی که به پهلو دراز کشیده‌اید و ورزش‌هایی از این قبیل موجب تقویت عضلات و بازگشت وضعیت بدنی به شکل اولیه می‌شود. این اتفاقات تدریجی است و زمانی شما به شکل اولیه خود بازمی‌گردید که هر روز این ورزش‌ها را انجام دهید.

 

کاهش وزن بعد از زایمان و راههای کاهش وزن بعد از ایمان

 

 ::کاهش وزن بعد از زایمانوزنی که شما در طول بارداری به دست آورده‌اید، به یک باره از دست نمی‌دهید. چربی که در طول بارداری در بدن شما ذخیره شده است، با شیردهی از بین می‌رود. بنابراین سعی نکنید رژیم بگیرید. شیردهی به از دست دادن وزن‌تان کمک‌ می‌کند.

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه