فواید آهسته دویدن

ایران بانو دات کام
فواید آهسته دویدن

فواید آهسته دویدن،دویدن،آهسته دویدن،ورزش،تناسب اندام

فواید آهسته دویدن

آهسته دویدن یک سرعت آرام تر است، اما هنوز هم می تواند یک فعالیت بدنی مهمی باشد . اگر به طور مداوم به مدت ۲۱ روز و یا حتی چند بار در هر هفته بدوید، بهبود در کارکرد قلبی عروقی، تناسب اندام و حتی تغییرات در ترکیب بدن را مشاهده میکنید.تناسب اندام قلب و عروق با آهسته دویدن بهتر میشوند شاید روزهای اول سخت باشد چون ضربان بالا میرود اما پس از ۲۱ روز تاثیرات آن را مشاهده خواهید کرد

دویدن ورزش ساده است که نیاز به امکانات زیادی ندارد، انجام آن تنها نیاز به اراده و پشتکار دارد. انجام مداوم این ورزش فواید بسیاری برای سلامتی به همراه دارد.
.
پایگاه اینترنتی انرژیکا، فایده اصلی و مهم دویدن را برشمرده است. می‌دانیم که ورزش برای سلامتی بسیار مفید است. از میان تمام ورزش‌ها، دویدن یکی از متداول‌ترین آن‌هاست که برای تناسب اندام و قوی‌شدن بدن توصیه شده است. آشنایی با فواید این رشته شاید به تنهایی گویای این باشد که چرا دو و میدانی را مادر ورزش‌ها نامیده‌اند.اگر بطور مداوم بدوید پس از ۲۱ روز نتیجه آن را خواهید دید

دویدن ۱۰ فایده مهم برای سلامتی دارد:
.
۱- وزن بدن را کنترل می‌کند


خیلی از افراد برای کنترل وزن بدن‌شان می‌دوند. هنگامی که می‌دوید کالری‌های ذخیره شده در بدن را می‌سوزانید بدین ترتیب چربی‌های بدن برای جبران انرژی از دست رفته سوزانده می‌شود. دویدن یکی از ورزش‌های موثر در سوزاندن کالری است. یک دونده در هر ساعت حدود ۵۰ کالری می‌سوزاند.
.
۲- ساختن ماهیچه‌ و استخوان


رابطه مستقیم بین فعالیت و ساختن استخوان و ماهیچه وجود دارد. با زندگی ساکن از میزان ماهیچه‌ها و استخوان‌های بدن کاسته می‌شود. یکی از راه‌حل‌های این مشکل، دویدن است که تاثیر زیادی بر استخوان و ماهیچه‌ها دارد. دویدن باعث تراکم استخوان می‌شود و ماهیچه‌ها را قوی می‌کند.

۳- تاثیرات قلبی عروقی و خونی


با دویدن ضربان قلب منظم‌تر می‌شود و فشار خون کاهش می‌یابد. همچنین دویدن میزان کلسترول خون را کاهش می‌دهد و احتمال لخته شدن خون در رگ‌ها و حملات قلبی را کم می‌کند.

۴- کاهش استرس


دویدن استرس را کاهش می‌دهد و احساس عصبانیت و نارضایتی را کم می‌کنند. دویدن به مدت طلواین باعث می‌شود نگرانی‌های خود را فراموش کنید و آرام‌تر شوید. دویدن باعث مثبت‌گرایی و خوش‌اخلاقی می‌شود.

۵- بالا بردن اعتماد به نفس


افرادی که می‌دوند، اعتماد به نفس بالاتری دارند. با کم کردن وزن، افزایش حجم ماهیچه‌ها و سالم‌تر شدن، اعتماد به نقس نیز افزایش می‌یابد.دویدن به طور مداوم احساس بهتری نسبت به خودتان را ایجاد می‌کند.

۶- کند شدن روند پیری


همان طور که اشاره شد، دویدن باعث محکم‌تر شدن ساختمان عضلانی و استخوانی بدن می‌شود. بدین شکل بدن در برابر بیماری‌ها مقاوم‌تر می‌شود و دیرتر نشانه‌های پیری مشاهده می‌شوند.

۷- افزایش اراده


دویدن به طور مداوم آسان نیست. به همین دلیل خیلی از افراد پس از مدتی دویدن، این عادت را کنار می‌گذارند. با ادامه دویدن و غالب شدن بر تنبلی، اراده افزایش می‌یابد.

۸- بالا رفتن ایمنی بدن


دویدن میزان گلبول‌های سفید خون را افزایش می‌دهد. این گلبول‌ها برای ایمنی بدن ضروری هستند. همچنین باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه دیابت و پوکی استخوان می‌شود.

۹- بالا رفتن هماهنگی بدن


با وجود اینکه دویدن ورزش ساده است، هماهنگی اعضای بدن را زیاد می‌کند. به خصوص اگر این دویدن در زمینی با موانع کوچک انجام شود.

۱۰- خواب بهتر


اینکه چه قدرت و چطور می‌خوابیم به سلامتی مربوط است. بعد از یک ورزش شدید مانند مانند دویدن بدن شما نیاز به استراحت و تجدید قوا دارد. بعد از دویدن بدن خسته می‌شود و می‌توان خوابی عمیق داشت. دوندگان معمولا سریع‌تر به خواب می‌روند و خواب عمیق‌تری نسبت به افراد عادی دارند.

مطالعات محققان امریکایی نشان می دهد دویدن با قاعده و صحیح می تواند باعث کاهش تاثیرات افزایش سن بر افراد شود. افراد مسنی که راهپیمایی می کنند یا می دوند ۵۰درصد کمتر از سایر همتایان خود به خاطر سرطان جان خود را ازدست می دهند. این افراد در عین حال ناتوانی های جسمی کمتری خواهند داشت و از زندگی سالم تری هم برخوردار خواهند بود.
به گفته کارشناسان این یافته ها اهمیت ورزش منظم در افراد مسن را مشخص می کند. دراین مطالعه وضعیت ۵۰۰نفر از افرادی که برای بیش از ۲۰سال به صورت منظم دویده بودند بررسی شده است. این افراد ازسن ۵۰سالگی دویدن را شروع کرده بودند. دراین تحقیق مشخص شد تنها

۱۵ درصد افرادی که دویده اند تا قبل از رسیدن به ۹۰سالگی مرده اند اما آنهایی که ندویده اند
۳۴ درصد تا قبل از رسیدن به ۹۰سالگی جان خود را ازدست داده اند. درعین حال ناتوانی های جسمی ۱۶سال زودتر در افرادی که ندویده اند بروز کرده است. به گفته کارشناسان افراد مسنی که می دوند کمتر بر اثر عواملی چون سرطان، بیماری های عصبی و عفونی جان خود را ازدست می دهند. بسیاری از افراد مسن به خاطر ترسی که از آسیب دیدن دارند کمتر ورزش می کنند. آمارها نشان می دهد

۹۰ درصد افراد بالای ۷۵ سال در انگلستان استانداردهای جهانی ورزش کردن برای افراد مسن را رعایت نمی کنند و به گفته پزشکان افراد مسن باید روزی نیم ساعت و حداقل پنج بار در هفته فعالیت متوسط فیزیکی داشته باشند.
گوردون لیشمن یکی از کارشناسان این مطالعه می گوید؛ «این تحقیق فواید ورزش کردن برای افراد مسن را ثابت می کند. قلبی سالم، وزنی متعادل و خواب بهتر از دیگر فواید ورزش برای افراد مسن است.» / سلامت نیوز

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه