بهترين برنامه هاي غذايی موجود در جهان

بهترين برنامه هاي غذايی موجود در جهان - تصویر 1

 

بهترين برنامه هاي غذايی موجود در جهان

برنامه غذايي ژاپني- مقابله کننده با سرطان


يکي از سالم ترين برنامه هاي غذايي مصرف ماهي است که سرشار از اسيدچرب امگا۳ است. خطر بيماري قلبي و سکته را کاهش مي دهد. سبزي هاي چليپايي و سوياي تخمير شده خطر بروز سرطان سينه را کاهش مي دهد؛ زيرا باعث تعادل هورمون ها مي شود. ژاپني ها جلبک هاي خوراکي مصرف مي کنند. اين جلبک ها حاوي مواد معدني مانند سلنيم و يد است که براي عملکرد تيروئيد لازم است.

 

برنامه غذايي مديترانه اي-سالم براي قلب


غذاهاي دريايي، انواع سبزي، ميوه و غلات همه سرشار از ويتامين ها و مواد معدني است و با کاهش خطر بيماري قلبي و ديابت ارتباط دارد. اگرچه اغلب غذاهاي مديترانه اي حاوي پنير و گوشت است اما به طور متعادل مصرف مي شود. روغن زيتون، کلسترول خون را کاهش مي دهد و با التهاب مقابله مي کند. در برنامه غذايي مديترانه اي بر مصرف ماهي هاي سرشار از اسيدهاي چرب امگا ۳ و مواد غذايي حاوي آنتي اکسيدان که خطر از دست دادن حافظه و عملکرد مغز را کاهش مي دهد، تأکيد مي شود.

 

برنامه غذايي ايسلندي- سالم براي مغز


ايسلندي ها ترجيح مي دهند غذاهاي ساده مانند غذای دريايی ساده و گوشت بره بدون چربي مصرف کنند؛ بيشتر مواد غذايي اين کشور بدون استفاده از آفت کش تهيه مي شود.ماست حاوي باکتري هاي مفيد يکي از مواد غذايي مهم در برنامه غذايي روزانه اين مردم است. علاوه بر آن ماهي تازه سرشار از اسيد چرب امگا۳ است که قلب و مغز را سالم نگه مي دارد. امگا ۳، خطر بروز آلزايمر، سکته و بيماري قلبي را کاهش مي دهد.


برنامه غذايي اسکانديناوي- تقويت سيستم گوارشي

سوئدي ها نيز همانند ايسلندي ها، لبنيات تخمير شده با کيفيت بالا مصرف مي کنند که براي سيستم گوارشي و ايمني بدن حياتي است. اگرچه سبزي ها در اين برنامه غذايي نقش مهمي ايفا نمي کند، اما موادغذايي اسکانديناوي داراي مواد سالمي است توت که سرشار از آنتي اکسيدان است، يکي از ميوه هاي پرطرفدار در ميان سوئدي هاست. در اين کشور کربوهيدرات تصفيه نشده مانند نان چاودار زياد مصرف مي شود. چاودار سرشار از فيبر است و احساس سيري طولاني مدتي در فرد ايجاد مي کند.

 

بهترين برنامه هاي غذايی موجود در جهان - تصویر 2

 

برنامه غذايي اتيوپي- کاهش خطر سرطان روده


موادغذايي مردم اين کشور کم چرب و سرشار از مواد مغذي از جمله غلات است.از نوعي غلات سبوس دار غني از فيبر، آهن، پروتئين و کلسيم در تهيه اغلب غذاها استفاده مي شود. غلات نقش مهمي در حفظ سلامت گوارشي و کاهش خطر سرطان روده دارد.


برنامه غذايي چيني- سيري طولاني مدت و حفظ وزن


مردم اين کشور براي غذا خوردن از چوب استيک استفاده مي کنند. استفاده از چوب استيک مي تواند سرعت غذا خوردن را پايين بياورد؛ در نتيجه ميزان غذايي که خورده مي شود نيز کاهش مي يابد. به گفته متخصصان، هضم در دهان شروع مي شود و با جويدن آنزيم هاي بزاقي دهان با غذا مخلوط مي شود. هرچه بيشتر بجويد،

 

ذرات کوچک تر خواهد شد و هضم آن ها آسان تر است. اين يعني ماده مغذي بيشتري جذب مي شود. از طرفي در هر خانه چيني، چاي سبز که نوشيدني محبوب آن هاست، يافت مي شود. چاي سبز، سموم را دفع مي کند و به روند هاضمه کمک مي کند. علاوه بر آن با راديکال هاي آزاد که سرطان زا و ايجاد کننده بيماري قلبي است نيز مقابله مي کند.

 

برنامه غذايي هندي- ضدالتهاب و نشاط آور


موادغذايي هندي حاوي انواع ادويه است که نه تنها طعم و رنگ به غذا مي دهد بلکه داراي خاصيت زيادي نيز است. زردچوبه داراي تأثير ضد التهابي قابل توجهي است و از علايم سندروم بي قراري روده مي کاهد.زنجبيل در برطرف کردن ناراحتي معده بسيار موثر است. علاوه بر آن باعث تسکين معده نيز مي شود. براي ايجاد نشاط، هندي ها دوغ مي خورند که از ماست با طعم نعناع يا انبه تهيه مي شود

 

و سرشار از باکتري هاي مفيد است که به روند هاضمه کمک مي کند.مواد غذایی که کالری صفر دارند می توانند به کسانی که در پی کاهش وزن هستند کمک کنند چرا که کالری کمی را در بردارند و بدن مجبور می شود تا از انرژی های ذخیره شده خود نیز در کنار آنها استفاده کند.ممکن است وقتی کالری صفر را می شنوید بهت زده شوید. چون همه موادی که خورده می شود

 

قطعا دارای کالری هستند منتها کالری یکی کم و مال دیگری زیاد است و موادی نیست که کالری صفر داشته باشند.غذای مصرفی روزانه با توجه به کالری که دارد به بدن نیرو می دهد. اکنون ببینیم کالری صفر را کدام مواد غذایی دارند.غذاها با کالری صفر یا منفی به آن دسته از مواد غذایی اطلاق می شود که دارای کالری و میزان انرژی بسیار پایینی می باشند و بدن همان میزان انرژی را که به واسطه ی مصرف آنها جذب می کند، باید صرف هضم و جذب آنها کند.این نوع مواد غذایی می توانند به کسانیکه در پی کاهش وزن هستند

 

بهترين برنامه هاي غذايی موجود در جهان - تصویر 3

 

کمک کنند چرا که کالری کمی را در بردارند و بدن مجبور می شود تا از انرژی های ذخیره شده خود نیز در کنار آنها استفاده کند.نظرهای گوناگونی در مورد رعایت رژیم غذایی بدون کالری ارائه می گردد. برخی از محققین بر این باورند که به هیچ دردی نمی خورند و جز ضرر چیزی برای بدن به همراه نخواهند داشت. برخی دیگر معتقدند که میزان کارایی و بهره وری این نوع رژیم ها به مواد غذایی بستگی دارد که در رژیم غذایی مورد مصرف قرار می گیرد. به عبارت دیگر می توان اظهار داشت که این غذاها کاملاً فاقد کالری نیستند،

 

بلکه تفاوت در اینجاست که همان درصدی از انرژی که در این غذا ها وجود دارد، صرف هضم و گوارش و جذب این نوع مواد غذایی در بدن می شود.بنابراین نمی توانیم ادعا داشته باشیم که این غذاها فاقد کالری هستند؛ با این وجود تحقیقات جدید بر روی "کرفس" حاکی از این امر هستند که این گیاه به سختی در بدن هضم می شود و خیلی دیر آماده جذب میگردد.

 

به همین دلیل میزان انرژی که آزاد می کند خیلی کمتر از میزان انرژی است که صرف هضم شدن آن می شود. از اینرو می توان اظهار داشت که کرفس دارای کالری منفی است.البته هنوز هم به طور قطعی نمی توان ادعا کرد که غذاهایی با کالری منفی وجود دارند و نمی توان گفت که این امر حققیت دارد یا در حد یک تئوری مردود است. برای اثبات این تئوری نیاز به تحقیقات بیشتری است. به هر حال ما فقط روی این امر میتوانیم تاکید کنیم که مصرف غذاهایی که ظاهراً حاوی کالری بالایی نیستند،

 

سبب می شود تا افراد بتوانند وزن خود را پایین بیاورند و همین امر خود می تواند به عنوان گزینه ی مثبتی برای یک شروع ایده آل پیرامون کاهش وزن دائمی قلمداد شود.لیستی که در پایین مشاهده می کنید،غذاهایی را ارائه می دهد که به نظر می رسد دارای کالری منفی هستند. نکته ی بسیار مهمی که در این میان باید

 

همیشه به خاطر داشته باشید این است که بدن برای اینکه بتواند سالم باقی مانده و به فعالیت های روزانه خود ادامه دهد، نیازمند میزان خاصی کالری است. مصرف بیش از اندازه ی میوه ها، سبزیجات و یا گیاهانی که دارای کالری منفی هستند می توانند به شما کمک کنند تا وزنتان را کاهش دهید، اما باید تنها بخشی از رژیم غذایی روزانه شما را تشکیل دهند. بهره گیری از یک رژیم غذایی متعادل را هیچ گاه فراموش نکنید.

 

لیستی از سبزیجاتی که دارای کالری منفی هستند :


-مارچوبه، بادمجان، بروکلی ،کلم، هویج، گل کلم-کرفس، کاسنی، شاهی، خیار، رازیانه، کدو، گوجه فرنگی-تره فرنگی، کاهو، ترب، فلفل، تربچه، اسفناج، شلغم

 

میوه هایی که دارای کالری منفی هستند :


-زردآلو،شاه توت، توت سیاه، ترنج، گوجه سبز-گریپ فروت، گلابی، گرمک، لیمو، پرتقال-طالبی، هلو، آلو، تمشک، ریواس-توت فرنگی، نارنگی، هندوانه با آمیختن غذاهایی که دارای کالری منفی هستند به همراه یک منبع خوب پروتئین، نه تنها قادر خواهید بود تا اشتهای خود را کنترل کنید، بلکه سوخت و ساز بدن خود را نیز افزایش می دهید. در این وضعیت بدن با ذخیره ی آمینو اسید های لازم می تواند از افت میزان ماهیچه ها نیز جلوگیری بعمل آورد.

 

گردآوری: مجله ی اینترنتی دلگرم

 

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه